Thursday, February 18, 2010

Utusan Malaysia Artikel 15 Feb 2010 - Masum Fair


Mari Mari Cuti – MASUM 2010

MASUM 2010 (muslim & umrah travel fair) telah berlangsung pada 15 sehingga 17 Januari yang lalu dan lokasi pada kali ini bertempat di SACC Convention Centre, Shah Alam. Lokasi yang begitu strategik berhampiran dengan pusat bandar Shah Alam dan berdekatan dengan pejabat-pejabat kerajaan, swasta, bank , dan juga pusat membeli belah. Tahniah kepada jawatankuasa penganjur iaitu “Matta Selangor Chapter” kerana telah menganjurkan program kali ini dengan begitu jaya sekali. Masum Fair adalah Pameran Pelancongan Antarabangsa Umrah dan Destinasi Muslim dan bertujuan memperkenalkan pakej-pakej,destinasi atau produk pelancongan yang bercirikan Muslim iaitu pengendalian dan juga makanan yang halal. Ianya bukan setakat makanan malahan didalam jadual perjalanan juga ada diterapkan masa untuk solat dan juga ziarah masjid yang ada di destinasi pelancongan yang ditawarkan. Memandangkan majoriti rakyat Malaysia beragama Islam jadi pasaran adalah begitu luas dan mereka sememangnya mencari pakej atau destinasi yang mudah mencari makanan yang halal.

LV Travel & Tours Sdn Bhd, telah menyertai MASUM Fair pada dua musim berturut-turut iaitu musim 2009 dan 2010. Perbandingan antara tahun 2009 dan 2010 sememangnya jauh bezanya kerana faktor lokasi dan promosi. Walaupun sambutan pada 2009 yang kurang memuaskan, namun berkat inisiatif yang tidak kenal penat dan putus asa kakitangan LV Travel tetap meneruskan perjuangan dan menyertainya pada 2010. Hasilnya amatlah diluar dugaan kerana Masum Fair pada kali ini telah berjaya menarik ramai pengunjung dan ramai yang telah singgah dan berkunjung di gerai pameran LV Travel atau yang lebih dikenali sebagai gerai Mari Mari Cuti. Pengunjung juga berpuas hati dengan tawaran harga yang kami tawarkan dan ramai yang telah mengambil pakej kami. Jualan kami juga meningkat hampir 60% berbanding tahun lalu.Promosi dan iklan kami juga terdapat di Utusan Malaysia, Website syarikat, Blog dan juga Facebook. Kami juga telah menghantar sistem pesanan ringkas(sms) kepada semua data nombor telefon pelanggan yang telah atau pernah mengambil pakej dengan kami.Kami juga telah membawa beberapa agen dari Indonesia seperti Jakarta, Batam dan Jogjakarta dalam membantu kami dalam sessi penerangan kepada pengunjung bagi mendapatkan penerangan yang lebih jelas tentang destinasi yang akan bakal mereka kunjungi.

Promosi yang kami tawarkan adalah seperti “Beli 1 Percuma 1” tiket air asia ke Jakarta, Tiket penerbangan Malaysia Airlines bersama penginapan 3H2M hotel 4* di Medan pada kadar RM499 seorang, tawaran percutian percuma diatas promo “Belian atas Belian”, dan kami juga menawarkan “Pakej Bisnes Pemborong” 5H4M Shenzen+Guangzhou yang akan berlepas pada 22 Mar 2010 pada harga bersih RM1700 seorang, yang mana boleh menjadikan seseorang itu menjadi seorang usahawan pemborong barangan dari China yang berjaya satu hari kelak.Destinasi Indonesia kami menawarkan harga pakej ground untuk 3H2M Batam pada harga RM430 seorang, 4H3M Jogjakarta RM599 seorang dan 4H3M Makassar RM635 seorang.Bagi destinasi China kami menawarkan, 5H4M Beijing pada harga RM1988 seorang bersih dan berlepas pada 27 Mar, 5H4M Shenzen + Guangzhou RM1780 seorang berlepas pada 22 Mar 2010, 6H5M Guilin Merryland pula kami tawarkan bersih RM1588 seorang dan akan berlepas pada May 5,11 & 25. Kami juga menawarkan 3H2M Singapura + Sentosa Island pada harga bersih RM728 seorang dan akan berlepas pada 14 Feb 2010 sempena cuti umum Tahun Baru Cina yang akan datang.Untuk pakej domestik kami menawarkan harga promosi pembukaan bagi pulau-pulau didalam perairan negara seperti 3H2M Pangkor RM199 seorang, 3H2M Langkawi RM245 seorang, 3H2M Redang RM320 seorang, 3H2M Tioman RM345 seorang, 2H1M Rawa RM325 seorang dan 3H2M Perhentian pada harga RM500 seorang.

Pakej-pakej yang kami tawarkan adalah pakej muslim yakni makanan adalah sesungguhnya halal dan harga yang kami tawarkan juga adalah amat berpatutan dan anda boleh bandingkan harga kami. Layanan yang kami berikan juga adalah yang terbaik dan anda boleh membuat aduan kepada khidmat pelanggan kami sekiranya ada kekurangan didalam servis kami ini.Untuk pertanyaan dan mendapatkan pakej diatas ini sila hubungi 03-3348 8130/8131 LV Travel & Tours.


No comments:

Post a Comment